Uitstekend trainingskamp SVZW 1 en 2 in Epe

Donderdag 24 augustus

Een uur voor de afgesproken tijd stond de hoofdtrainer bij me aan de poort te trappelen om me op te pikken voor het trainingskamp in Epe. Misschien was het voortschrijdend inzicht (anticiperen) maar de tijd hadden we achteraf ook wel nodig om kwartier te maken. In Epe aangekomen kregen we eerst een rondleiding op het prachtige Sportpark de Wachtelenberg. Edwin Overmars vertelde vol trots over het Wembley van de Veluwe. Prachtige velden en alles tip top in orde. Als je hier rondloopt snap je waarom het een SportPARK heet. Na de rondleiding reden we door de bossen naar ons hotel. Laatste puntjes op de ï gezet met de hotelmanager en we waren klaar de spelers te ontvangen.

Volgens (bijna foutloos) schema druppelden de spelers en begeleiders van 1 en 2 in presentatiekleding binnen in het hotel in Epe. De kamerindeling werd dmv loting bepaald. Zo lagen Harm Jan en John in de bruidssuite en Maarten en Dries in de kinderkamer. Stijn wist niet wat een peeskamer was en zo zie je maar weer dat zo’n trainingskamp ook leerzaam kan zijn. Nadat iedereen de eigen bijdrage had betaald konden we aanschuiven voor het avondeten. Er waren tafels voor ons gereserveerd zodat we gezellig bij elkaar konden zitten en konden genieten van een heerlijk buffet.

Na het buffet gingen de teams uit elkaar voor een teambespreking. Het eerst elftal had een linie bespreking waarbij de 4 linies (keepers, verdedigers, middenvelders en aanvallers) opdrachten moesten uitwerken om deze later voor de groep te presenteren en over te discussiëren. Daarnaast hebben we uitgesproken dat we graag wat terug willen geven aan de vereniging en ons in willen zetten om onze mooie vereniging mooi te houden of nog mooier te maken. We gaan onder andere de JO17-2 trainen op de donderdag en we blijven dit ook doen voor het G-team. De bespreking van het eerste elftal liep iets uit maar de spelers beginnen daar al gewend aan te raken… Hoewel de trainer van het 2de doorgaans best wel veel praat was hij zelfs al klaar en zat ons op te wachten met z’n team in de kelder van het hotel waar de bar gesitueerd was. In de bar kon je genieten van een heerlijke pot voetbal maar er was er ook voldoende gelegenheid om actief te zijn. Zo kon je een duik nemen in het zwembad of met elkaar de strijd aangaan met sjoelen, darten, poolen, bowlen of tafeltennis. Ik kan mij vergissen maar het kan niet lang meer duren totdat Turkije zijn eerste medaille op de Olympische spelen bij het tafeltennis gaat halen. Rond middennacht zocht iedereen de kamer op om de volgende dag weer fris en fruitig aan de start te verschijnen.

Vrijdag 25 augustus

Op vrijdag stonden er 2 trainingen op het programma. Philip had Mats Timmerman (trainer JO19-1) uitgenodigd om een dag (incl overnachting) mee te lopen en hij had een extra jeugd-keeper meegenomen zodat beide teams voorzien waren van voldoende keepers . Na het ontbijt vertrokken we op de fiets naar het sportpark. Bij aankomst keken de jongens de ogen uit en waren onder de indruk van de trainingsfaciliteiten. De scherpte was er niet bij alle spelers. Ik stond te filmen bij het 2de elftal en bij het afwerken wist Aron het net moeilijk te vinden (vangnet wel overigens). Bij het eerste stond een grote partij op het programma waarin prima en scherp getraind werd. Door een tactische ingreep van Maurice in de rust won zijn team. Chapeau Muis, Mause, Mouse, Maus…. Keeper Jim stond zijn mannetje tussen de ‘grote jongens’ en hield de 0 tijdens de partij. Top gedaan Jim! Op het fietsje (met de nadruk op ‘je’) weer terug naar het hotel voor een sportlunch. Het werd na de eerste training al wat drukker bij Eline die gelukkig ondersteuning kreeg van Joël. Daarna gelijk weer op de fiets voor de middag training. Bij de middag training van het eerste stond er een toernooi op het programma. Winnaars Dries, Bas, Ferdi, Darek en Yessin werden beloond met een kinder surprise verrassingsei. Bij het hotel aangekomen was er even tijd voor ontspanning en om 18:00 uur stond er een heerlijke BBQ klaar. Dit was wederom top verzorgd. ’s Avonds was er vanaf 20:30 uur een pubquiz die ik samen met onze vaste supporter Ineke, die inmiddels vanuit Jakarta was ingevlogen, ging presenteren. Grote dank gaat hierbij ook uit naar Dirk Abrahams van onze supportersvereniging. Nogmaals dank Dirk. De quiz telde 6 rondes en ging over, Cultuur, Muziek, Sport, Wetenschap, Films en series en de plaatjes ronde met acteurs. Na een spannende strijd van 2 uur was het team met Douwe, Matthijs, Dries en Philip de winnaar. Philip heeft het er vaak over dat het niet alleen om individuele kwaliteiten gaat maar dat het team veel belangrijker is. Dit was voor mij een bevestiging van zijn denkwijze. Alhoewel het individu Dries wel veel wist (of had onthouden van een vorige quiz….). Na de quiz werd de avond gezellig afgesloten met een gastoptreden van Herald en Buks en werden er weer diverse spellen gespeeld. Aan het einde van de avond stal Piet Lok de show nog ff op de bowlingbaan en werd luid toegejuicht door het nog aanwezige publiek.

Zaterdag 26 augustus

Na een korte nacht stond de jongens vandaag een zwaar programma te wachten. ’s Ochtends gingen we eerst weer op de fiets naar het sportpark waar we een mixtoernooi hebben gespeeld (11 tegen 11). Iedere speler gaf 100% en er werden felle duels uitgevochten. Na de training werden de kersverse vaders Burak en Joshua in het zonnetje gezet. Daarna op de fiets naar het hotel voor de lunch. Na de lunch stond er een bootcamp op het programma door de bossen van Epe onder leiding van luitenant Hage. Een vrij fit ogende militair die de jongens flink heeft laten afzien. Maar ondanks het afzien verdween de lach niet van de gezichten. Complimenten aan Maurice, Philip en Eline die het parcours van 7 km moeiteloos afwerkten. Ook gaan de complimenten naar Freek en Ineke die het moeilijke parcours (mul zand, heuvels) op de fiets aflegden. De luitenant gaf na afloop aan dat voor een voetbalteam de jongens erg gemotiveerd waren en prima werk hadden geleverd. Dat ze zo goed hun werk deden had ook te maken met de fotograaf is mijn inschatting. Lisette, bedankt voor het maken van de foto’s! Na de bootcamp smaakte de goudgele rakker prima (goed idee Michael) en konden we ons klaar maken voor de stapavond in Raalte. We hadden eerste een buffetje bij de plaatselijke Chinees. De start was wat stroef maar na een korte instructie vanaf de tafel van de staf kwam het tempo er goed in en werd er een prima bodempje gelegd. Na het eten Raalte in waar de Stöppelhaene aan de gang was. WIEZO XXL zeg maar. Prima avondje waar we als hele groep ontzettend veel plezier hebben gehad! Iets later dan de afgesproken tijd vertrokken we richting Epe. Dit lag aan het feit dat een aantal personen de “ophaal”brug wel erg letterlijk namen. Mede door goed telefonisch navigatie werk van Maurice kon iedereen toch mee.

Zondag 27 augustus

Aan alles komt een eind. Zondag stond alleen nog een ontbijt op het programma. Brakke koppies werkten de (roer)eieren keurig naar binnen. Aan het einde van het ontbijt sprak Aron Pouls de groep toe en bedankte namens het 2de elftal de spelers en staf van 1 voor dit geweldige trainingskamp. Aron, mooie woorden en ik (denk dat ik wel wij kan zeggen) vond het bijzonder dat je dit deed! Jullie ook ontzettend bedankt voor de positieve bijdrage!! Na het ontbijt uitchecken en op huus an.

Slotconclusie. Uitstekend trainingskamp met prima faciliteiten waar hard gewerkt is maar ook hard gelachen. Met elkaar hebben we een goede basis gelegd voor het seizoen en voor een mooie samenwerking tussen SVZW 1 en 2.