Sponsoravond Juventa’12 & SVZW

Gezamenlijke sponsoravond Juventa ’12 en SVZW

Succesvol netwerken, hoe doe je dat?

Bekijk hier de fotoreportage

Voor het eerst organiseerden Juventa ’12 en SVZW een gezamenlijke sponsoractiviteit. Op woensdagavond 12 april waren de sponsoren van onze beide verenigingen te gast in de kantine van SVZW. Dennis Kok, voorzitter van de businessclub van Juventa ’12, heette de ruim zestig bezoekers welkom. Daarna was het de beurt aan Jochem Klijn om ons zijn filosofie over ‘netwerken’ uit te leggen. Hoe zorg je ervoor dat je niet verkoopt, maar dat je ‘gekocht wordt’.  Hij begon met het voorbeeld van Apple-producten: “Die worden niet verkocht, die worden gekocht. Kopers liggen in slaapzakken voor de winkeldeur te wachten om als eerste een nieuwe iPhone of iPad te kunnen kopen.” Hoe kun jij dat als ondernemer ook bereiken? Door een netwerk op te bouwen van mensen die jou graag wat gunnen. Dat bereik je niet door te vragen om werk, maar door die ander te helpen, iets te geven wat hij nodig heeft. Dat kan een goede tip, een goed advies of een waardevol contact. Daarmee creëer je een relatie waarbij iemand jou ook graag van dienst wil zijn, zelfs zonder dat je daarom vraagt. Zo je netwerk opbouwen kost tijd, net zoals een boer geduld moet hebben, nadat hij gezaaid heeft. Jochem Klijns verhaal was helder en duidelijk. De reacties waren unaniem positief. Er werd uitgebreid nagepraat onder het genot van een hapje en een drankje. We kijken terug op een zeer geslaagde avond en het zou zomaar kunnen dat we in de toekomst vaker een gezamenlijke activiteit organiseren. (JtB)